|
VISK 1
|
|
Úkol |
Realizace |
1. |
Koordinace zavádění informačních technologií v oblasti knihoven, výběr a iniciování standardů, koordinace aktivit v rámci jednotlivých podprogramů. |
Řešeno při přípravě zadávacích podkladů a při jednání s garanty jednotlivých podprogramů. Navržena aktualizace používaných standardů v zadávacích podkladech pro grantové řízení. |
2. |
Spolupráce na realizaci Projektu internetizace knihoven: zajištění činností v rámci projekčního týmu, zprostředkování informací a kontaktů na krajské knihovny a knihovny pověřené regionální funkcí, informování firem dodávajících ICT pro knihovny. |
Poskytování konzultací starostům a knihovnám připojených v rámci PIK. Ve spolupráci s MV dohadování změn připojení jednotlivých knihoven. |
3. |
Aktualizace obsahového zaměření a cílů programu VISK a všech jednotlivých podprogramů pro rok 2011. |
Aktualizace realizována ve spolupráci s garanty jednotlivých podprogramů. |
4. |
Podíl na zpracování soupisů projektů, kontrola podmínek a dalších nezbytných podkladů a evidencí včetně Centrální databáze evidence dotací (tzv. CEDR), distribuce podkladů příjemcům dotace, vypracování kopií žádostí o dotace pro hodnotitelské komise. |
Zpracování soupisů projektů VISK 3, kopírování žádosti pro potřebu hodnotitelských komisí a příprava dalších podkladů. Spolupráce při ukládání údajů do CEDR. |
5. |
Zpracování návrhů rozpočtů a rozbor nákladů programu VISK a jeho podprogramů pro rok 2011. |
Příprava všech nezbytných podkladů pro rozpočet VISK pro MK ČR, informace pro jednání ÚKR. |
6. |
Podíl na organizačním zajištění činnosti odborných komisí jednotlivých podprogramů - uzavírání dohod o provedení práce na vyhodnocení došlých projektů a proplácení cestovních příkazů. |
Zajištěno v požadovaném rozsahu. V komisích působilo celkem 65. pracovníků ze všech typů knihoven. |
7. |
Zpracování podkladů pro jednání k otázkám realizace Koncepce rozvoje knihoven a VISK pro potřeby MK ČR, ÚKR a MV. |
Příprava podkladů MK ČR, MI a ÚKR o programech VISK a PIK. |
8. |
Informování krajských a obecních úřadů a knihoven o programu VISK – rozesílání informací a zadávacích podkladů, publikování informací v denním a odborném tisku. |
Distribuce informací a zadávacích podkladů, publikování informací a aktualit na webu VISK. Zajištění informovanosti knihoven a jejich provozovatelů o programech VISK a PIK na odborných akcích knihoven, rekvalifikačních kursech a školeních. |
9. |
Zpracování souhrnných zpráv o naplňování cílů jednotlivých podprogramů za rok 2010, sledování efektivity výsledků programu a jejich prezentace veřejnosti, tiskové zprávy, semináře pro pracovníky knihoven a starosty o programu VISK. |
Analýza stavu připojení knihoven k internetu. Účast na řadě odborných seminářů, prezentace výsledků VISK na konferenci ISSS a na dalších odborných akcích. |
10. |
Průběžná aktualizace webových stránek programu VISK a její propojení s webovou stránkou Projektu internetizace knihoven, archivace výsledků programu v předchozích letech v elektronické podobě. |
Zajištěna průběžná aktualizace webových stránek VISK. Propojení informací o VISK a PIK. |
|
Ve spolupráci s krajskými knihovnami a knihovnami pověřenými výkonem regionálních funkcí provedení věcné kontroly plnění projektů programu VISK v roce 2009 a zpracování zprávy o výsledcích kontroly. |
V roce 2010 byla organizována kontrola věcného plnění 231 projektů VISK 3 a 20 projektů VISK 2 realizovaných v roce 2009. Vlastní kontrolu provedli pracovníci knihoven pověřených regionální funkcí. Kontrolu pražských institucí provedlo Koordinační centrum VISK (PhDr. Ivo Hoch) a Kontrolu projektů VISK zajistila Mgr. Zlata Houšková. Kontrola VISK 3, viz samostatná zpráva. |
11. |
Odborná garance za podprogram VISK 3. |
Zpracování návrhů na úpravu priorit VISK 3 a zadávacích podkladů pro rok 2011. |
Statut a jednací řád komisí a subkomisí pro výběrová dotační řízení (Dokument .pdf 37,5 kB ke stažení)
12.01.2005